2011. január 29., szombat

Aranygaluska sötétebb árnyalatban


Merthogy dió helyett kakaóval készült. Régen is mindig így ettük, aztán én áttértem a diósra, mert az a klasszikus, azért aranygaluska. Most is így akartam, le is daráltam már a diót, kezdtem szaggatni a tésztát, amikor jött a kérdés: de ugye most  kakaós lesz? Mert ők azt szeretik. És végre tegyek a kedvükre.
Ez hatott:)
Raguleves után ettük.

Hozzávalók:
  • 50 dkg iszt
  • 2 dkg élesztő
  • 2 tojássárgája
  • 3 dl langyos tej
  • 6 dkg olvasztott vaj
  • 5  dkg porcukor
  • 1 teáskanál só
  • 4 evőkanál cukor és 2 teáskanál kakaópor a szóráshoz
  • kb. 5 dkg olvasztott vaj a rétegezéshez
1 dl tejben 1 teáskanál cukorral és 3 teáskanál liszttel felfuttatjuk az élesztőt.
A tojássárgákat elkeverjük a maradék cukorral, hozzáadjuk a tejet és a sót. A lisztet nagy tálba szórjuk, közepébe mélyedést készítünk,beleöntjük a tojásos keveréket és a kovászt. Alaposan eldolgozzuk, majd hozzáadjuk a vajat, azzal is dagasztjuk. Konyharuhával letakarjuk, 1 órát kelesztjük.
A megkelt tésztát kissé átgyúrjuk, 2-3 cm vastagságúra nyújtjuk. Közepes méretű pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk.
Kivajazunk egy kapcsos tortaformát, vagy mélyebb tűzálló edényt, belerakjuk a galuskákat. Meglocsoljuk az olvasztott vajjal, megszórjuk a cukros kakaóval. Lehet több rétegben is lerakni, de vigyázzunk, hogy csak a forma feléig érjen a teljes mennyiség, mert sütés közben még megdagad.
Előmelegített sütőben, 190 fokon 30 percig, hústű próbáig sütjük.
Még melegen,vaníliasodóval tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...