2011. március 2., szerda

Konfitált fokhagyma


Tegnap megvettem Thomas Keller: Bouchon című szakácskönyvét. Már régen kinéztem magamnak, vártam valami alkalmat, de nem bírtam tovább.(Viszont ebből az alkalomból vettem egy másik könyvet is és az nem szakácskönyv!)
Úgy érzem, ebből a könyvből nagyon sokat lehet tanulni. Többnyire egyszerű ételekről ír, de olyan szeretettel és az alapanyag és hagyomány iránti olyan tisztelettel, ami engem teljesen magával ragad.
Már a mai ebédre is hatással volt. Elkészült egy adag konfitált fokhagyma. Csak egy kis mellékes hozzávaló, amiről azt írja, mindig van a konyhán, mert sok mindenhez használható, remek ízesítő.
Most a krumplipüréhez  kevertem néhány gerezdet, nagyon jó volt időnként ráakadni a puha, elomló fokhagymákra a krémes pürében.


Hűtőben akár egy hónapig eltartható saját olajában, tehát érdemes belőle nagyobb adagot csinálni. Kipróbálhatjuk mindenféle salátához és zöldséghez, tehetjük levesbe, vagy friss kenyérre mondjuk kecskesajttal. Vagy készítsük el hozzá ezt a főzeléket, én már megcsináltam, nagyon finom!

Recept: Tetszőleges mennyiségű fokhagyma, gerezdekre szedve, meghámozva, gyökér felőli végük levágva. (Én most kb két fej fokhagymát használtam el, ez egyáltalán nem sok, érdemes többet csinálni.)
Kicsi, magas falú, vastag aljú edénybe tegyük bele a fokhagymákat, öntsük fel annyi olívaolajjal, amennyi 2 centire ellepi. Lassú tűzön, ha lehet, lángelosztó fölött süssük 40 percig. Közben mozgassuk, kevergessük, akár vegyük is le néha a tűzről, nem szabad túl erősen sülnie. Ha a gerezdek puhák, zárjuk el a tüzet és hagyjuk az olajban kihűlni. Az olajat külön is felhasználhatjuk.

1 megjegyzés:

Zizi írta...

Imádom a konfitált fokhagymát. Én kelkáposzta főzelékhez készítettem egyszer úgy, hogy a főzelékbe nem tettem fokhagymát, hanem a konfitált fokhagymákat adtam hozzá a végén. Mennyei fogás kerekedett belőle!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...