2011. szeptember 6., kedd

Őszibarackos mandulás torta

Mindig elfelejtem, úgyhogy most már leírom, hogy a desszertet kell legelőször megcsinálni, már ha szerepel desszert a tervekben. Legalábbis én gyakran úgy vagyok, hogy már majdnem kész mondjuk a vasárnapi ebéd és akkor jut eszembe, hogy kéne valami édesség is. ( Nem vagyok elég édesszájú.) És ha csak akkor kezdem el kitalálni, megsütni, aztán megvárni, míg kihűl...vannak, akik nehezen bírják kivárni.
Ez a torta kevés előkészületet igényel és annyi idő alatt meg is sül, amíg az ebéd megfő. Az eredeti Good-Food recepten változtattam pár dolgot, például az epret a most kapható őszibarackra cseréltem. A mandulás tészta magába szívja a barack nedvességét és finom szaftos sütemény kerekedik.

Recept:
  • 175 g darált mandula
  • 175 g puha vaj
  • 180 g barna nádcukor
  • 175 g liszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 kávéskanál őrölt gyömbér
  • 1 tojás, 1 tojássárgája
  • 450 g megpucolt, kockára vágott őszibarack
A sütőt bekapcsoljuk 180 fokra. Kivajazunk és sütőpapírral kibélelünk egy 25 centi átmérőjű csatos tortaformát.
A darált mandulát, a cukrot, a vajat, a gyömbért, a tojást és a tojássárgáját simára keverjük. Hozzáadjuk a lisztet, azzal is eldolgozzuk. A tészta felét belesimítjuk a formába. Elosztjuk rajta a barack kockákat. A maradék tésztát a tetejére simítjuk.
1 órát sütjük. Sütés közben, kb 20 perc elteltével, amikor még nincs kérge a tetejének, megszórjuk szeletelt mandulával.
A formában hagyjuk langyosra hűlni, azután tálra csúsztatjuk és szeleteljük.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...