2014. április 12., szombat

Tárkonyos nyúlragu


Tudom, hogy a nyúl evés célra való felhasználása sokakat borzongással tölt el, én is így voltam vele sokáig, de aztán győzött a kíváncsiság, meg a sok rábeszélés, amit a piaci árusoktól hallottam. És nem bántam meg. Egy korábbi nyulas receptemben már írtam a nyúlhús előnyeiről, csak ismételni tudom magam, nagyon ízletes, egészséges húsféléről van szó, amit ugyanolyan változatosan, izgalmasan el lehet készíteni, mint a csirkét. Sőt, a dolog fordítva is igaz, ha netán végképp elképzelhetetlennek tartjuk, hogy nyulat együnk, ez a recept csirkével is remek!
Most csak nyúl combot és lapockát használtam, így megmaradt a gerinc része. Ezt aztán egyszerűen lefóliázva, egy kis szalonnával, sóval, borssal kevés vizet locsolva alá sütőben megsütöttem, majd a csontról lefejtve kevés majonézzel, reszelt répával összekevertem, remek szendvics-betét lett belőle. De ha nem akarunk ezzel külön babrálni, nyugodtan főzzük együtt a gerincet is a raguban.

Recept:

  • 800 g nyúlcomb és lapocka
  • 3 evőkanál liszt
  • 4 evőkanál vaj
  • 2 közepes hagyma felaprítva
  • fél édeskömény gumó
  • 1 dl száraz fehérbor
  • 2 dl zöldség-, vagy szárnyas alaplé, vagy víz
  • 2 evőkanál friss tárkonylevél
  • 1 dl tejszín
  • só, frissen őrölt bors
Széles lábasban felolvasztjuk a vaj felét. Rátesszük a hagymát, nagyon puhára dinszteljük.
Az édesköményt nagyobb kockákra vágjuk, a hagymához adjuk, enyhén sózzuk, borsozzuk, olykor megkeverve együtt főzzük tovább.
Közben a lisztet beleszórjuk egy nejlonzacskóba, hozzáadunk fél teáskanál sót és frissen őrölt borsot. Beletesszük a nyúlhúst, összerázzuk. A vaj másik felét egy serpenyőben felforrósítjuk, rátesszük a nyúl részeket és mindkét oldalán megpirítjuk. Ekkor áttesszük őket a hagymás-édesköményes alapra. A serpenyőbe beleöntjük a bort, felforraljuk, az esetleges leragadt részeket felkapargatjuk, majd az egészet a nyúlra öntjük. Hozzáadjuk az alaplevet is és a tárkonylevelek felét, amit apróra vágtunk. Felforraljuk, majd alacsony lángon, lefedve 1 órát főzzük.
Amikor a hús megpuhult és már elválik a csonttól, kész. Ekkor hozzáadjuk a tejszíne és a maradék, egészben hagyott tárkonylevelet. Még két percig főzzük, ha szükséges sózzuk, borsozzuk.
Héjában főtt újkrumplival és friss salátával tálaljuk.
Nigel Slater receptje alapján.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...