2018. január 9., kedd

Kombinált kompót



Első újévi receptemben szerényen gondolkodom. Pár darab puhulóban lévő almában, kevés aszalványban. A nagy ünnepi dőzsölés után jól esik most alig vásárolni és az itthoni készletekből gazdálkodni. Például kompótot főzni.
A kompót számomra az egyik legotthonosabb étel, ha létezik ilyen fogalom. Anyukánk főzi nekünk, amikor betegek vagyunk, nagymamánknál mindig van belőle egy kis fazékkal és csak úgy bele lehet kanalazni. A legjobb rész pedig, amikor kiihatjuk a már gyümölcsök nélküli levet!
Nem is lehet/érdemes sokat variálni rajta, én is csak annyit tettem most, hogy jóféle aszalványokkal kevertem a téli almát. Koncentrált ízükkel gazdagították, cukortartalmukkal édesítették a kompótot, utólagos édesítésre alig volt szükség.
Azért egy kis kísérletezést is megengedtem magamnak: forró olívaolajon egy szelet friss gomolyasajtot sütöttem, pici mézet csurgattam rá - ezzel és a karácsonyról maradt összetört mézeskaláccsal ettem a langyos, leszűrt kompótot. Mit mondjak, így sem volt rossz!



Recept:

  • 2 alma
  • 4-5 db aszalt alma
  • 4-5 darab aszalt körte
  • 2 db aszalt füge
  • fél (Meyer) citrom leve
  • kis darab friss gyömbér
  • fél rúd fahéj
  • 1 db babérlevél
  • 3 db szegfűszeg
  • pár szál friss kakukkfű
  • csipet só
  • barna nádcukor, vagy méz ízlés szerint (3-4 teáskanál)
Az aszalt gyümölcsöket kisebb fazékba tesszük, felöntjük annyi vízzel, amennyi ellepi, főzni kezdjük. Hozzáadjuk a fűszereket és a sót. 5 percig főzzük.
Közben megpucoljuk és feldaraboljuk az almát, azt is a fazékba tesszük. Ráfacsarjuk a citromlevet és ha szükséges, vizet is öntünk még hozzá, de csak annyit, hogy éppen ellepje a gyümölcsöket. Hozzáadjuk a cukrot, vagy mézet is, de közben kóstolgassuk, nem jó, ha túl édes és az aszalványok eleve édesek.
Körül-belül 8 percig főzzük, amíg a gyümölcsök megpuhulnak.


Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...