2011. július 5., kedd

Marcipános meggyleves

Lekvárfőzés közben jött az ötlet, hogy a meggyet mandulával párosítsam. Készült is egy kevés olyan meggylekvár, amibe a főzés végén mandulaszeleteket szórtam és marcipánt reszeltem. Annyira ízlett, hogy ezt a kombinációt kipróbáltam levessel és tervezem egy marcipános - meggyes kalács sütését is.

Recept: Kicsit több, mint 1 liter vízbe egy darabka fahéjrudat és egy csillagánizst teszünk, felforraljuk. Beleteszünk fél kiló kimagozott meggyet, fél kávéskanál sót, ízlés szerint mézzel édesítjük. Belereszelünk 1 evőkanál marcipán masszát. Én a Zentis márkájút szoktam használni, ez 54 %-ban tartalmaz mandulát. 1 dl tejfölt 1 teáskanál liszttel simára keverünk, hozzáadunk egy kis meleg levest, a hőmérséklet-kiegyenlítés végett. Az így előkészített sűrítményt a leveshez öntjük, jól elkeverjük. Éppen csak felforraljuk és már kész is.
Ezután kivesszük a fahéjat és a csillagánizst, megvárjuk míg legalább langyosra hűl a levesünk, de hidegen a legjobb.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...