2011. november 16., szerda

Konfitálás ürügyén



Természetesen Márton napra készült liba, mégpedig konfitált libacomb, mi más. Nagy előrelátóan eleve több combot dolgoztam fel, mint amennyit azonnal megettünk, de most már belátom, hogy nem eleget. Ha lenne még nagyobb fazekam, és még nagyobb tároló edényem, egy szuszra jó sokat konfitálnék, hiszen a zsírban sokáig eláll. És akkor amikor csak kedvem tartja, felhasználnám az eszméletlenül omlós húst egy gyorsan elkészülő köret, saláta, vagy akár főzelék mellé.
A konfitálás folyamatát kacsacombra vonatkozóan itt már leírtam, az eljárás ugyanaz. A sütő hőmérsékletét 110 fokra állítottam és így sütöttem 9 órát.
A megdermedt zsírból kiemelt 2 combot serpenyőben átmelegítettem és meg is pirítottam, majd a húst lefejtettem a csontról és kis darabokra szedtem szét, így adtam a főtt gersli és sült cékla mellé.

Recept:
Gersli:

  • 1 bögre gersli (árpagyöngy)
  • 2 bögre csirke-, vagy zöldség alaplé
  • fél deci sherry, vagy tokaji
  • 1 kis fej hagyma felaprítva
  • 2 evőkanál olaj
  • só, bors
A gerslit megmossuk, lecsöpögtetjük. A hagymát az olajon puhára dinszteljük, hozzáadjuk a gerslit, átforgatjuk. Ráöntjük a sherryt, vagy amit használunk, addig keverjük, amíg a folyadék eltűnik. Felöntjük a levessel, enyhén sózzuk, borsozzuk. Erős tűzön fedő nélkül felforraljuk, majd lefedve takarékon főzzük tovább, amíg az összes folyadékot magába szívja.

Balzsamecetes - diós cékla

  • 5-6 közepes fej cékla megmosva
  • egy marék dió sütőben enyhén megpirítva
  • 2 evőkanál szőlőmag, vagy olívaolaj
  • 1 evőkanál friss citromlé
  • 1 evőkanál krémes balzsamecet
  • só, bors
  • kevés friss kakukkfű

A céklákat egyenként alufóliába csomagoljuk, 220 fokos sütőben (gázsütő 7-es fokozat) 1 órát sütjük, amíg megpuhulnak. Amikor már annyira lehűltek, hogy meg tudjuk fogni, kicsomagoljuk, meghámozzuk, nagylyukú reszelőn lereszeljük.
A diót is süthetjük a céklával együtt, egy darabka alufóliára téve, de annak csak 6-7 perc kell. Lerázogatjuk a héját, kisebb darabokra tördeljük.
A céklát tálba tesszük, meglocsoljuk az olajjal, citrommal, balzsamecettel, sózzuk, borsozzuk. Hozzákeverjük a diót és a kakukkfüvet is.
A gerslire halmozva tálaljuk



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...