2012. február 4., szombat

Tokaji aszúban párolt aszalt füge csokival



Amikor ezeket a fotókat csináltam, már kevés volt a fény. Vittem egyik helységből a másikba a kis tálat, kerestem azt a helyet, ahol még a legtöbb van. Készült is pár kép, aztán letettem a konyhaasztalra, hogy megeszem. És ott volt a legszebb, abban az alig világosban. Legalábbis nekem nagyon tetszik ez a sejtelmes, meleg derengés. Tanulság: nincs; hacsak nem az, hogy nem kell annyit tervezgetni, a megoldás előttünk van.
Egyetek egy kis édességet.

Recept:

  • 15 db puha aszalt füge
  • 1,5 dl tokaji aszú
  • 3 dl víz
  • 3 evőkanál méz
  • 1/2 rúd fahéj
  • fél narancs reszelt héja
  • 50 g 70%-os csoki
  • 15 db egész hámozott mandula
  • 4 dl török, vagy görög joghurt a tálaláshoz
A fügéket a borral, vízzel, fahéjjal, mézzel és narancshéjjal lábasba tesszük, felforraljuk, majd közepes lángon, fedő nélkül 15 percig főzzük. Néhány órára, vagy egy éjszakára félretesszük.
Fogyasztás előtt fél órával bekapcsoljuk a sütőt 190 fokra. A fügéket kivesszük a folyadékból, szárukat levágjuk. Éles késsel egymásra merőlegesen két bemetszést ejtünk a fügék tetején. A műtétnek ezennel vége, most jön a töltés: minden nyílásba egy-egy darabka csokoládét és egy szem mandulát teszünk. Az így előkészített fügéket kivajazott sütőtálba tesszük és 10 percig sütjük. Közben a lábasban maradt boros párolólevet közepes lángon felére beforraljuk.
Az olvadt csokival töltött fügéket tányérokba osztjuk, személyenként mondjuk hármat. Meglocsoljuk a besűrített mártással. Krémes joghurttal tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...