2012. szeptember 30., vasárnap

Megint orzo


Amióta közelebbi barátságba kerültem ezzel a rizsnek álcázott tésztával, nem lettem hűtlen hozzá, keresgélek újabb és újabb recepteket, mert igazság szerint nagyon megszerettem. Ez a kis apró tészta szinte eltűnik a környezetében, de nem azért, mert szétfő, hanem mert olyan jól átveszi az ízeket és hát mert olyan kicsi. Ezt a  sütőben sült zöldséges ételt Yotam Ottolenghi receptjei közt találtam. A leírásban ő csak padlizsánt használ, de hozzáteszi, hogy maradék zöldségek sikeres és ízletes átlényegítését végezhetjük el vele egycsapásra. Én a padlizsánon kívül édesköményt és cukkinit használtam, szuper volt!

Recept:

  • 250 g orzo tészta
  • 450 ml zöldségleves
  • 1 közepes padlizsán
  • 1 közepes cukkini
  • 1 édesköménygumó
  • 1 közepes répa
  • 1 zellerszár
  • 1 nagy hagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • fél citrom reszelt héja
  • 2 evőkanál paradicsompüré
  • 1 nagy paradicsom
  • 40 g parmezán frissen reszelve
  • 100g natúr gomolya sajt, vagy mozzarella kckákra vágva
  • egy csokor friss oregánó
  • só, bors
  • olívaolaj
A padlizsánt egy centis kockákra vágjuk, besózzuk, húsz percig állni hagyjuk. A cukkinit is ugyanígy felkockázzuk, az édeskömény két végét levágjuk, elfelezzük, torzsáját kivágjuk, majd vékonyan felszeleteljük. A répát és a zellerszárat fél centis kockákra vágjuk. A hagymát és a fokhagymát is finoman felkockázzuk.
A paradicsomot vékony karikákra vágjuk.
A padlizsánkockákat leöblítjük, szárazra töröljük. egy kisebb serpenyőben forró olajban aranybarnára sütjük, konyhai papírtörlőn leitatjuk.
A sütőt előmelegítjük 180 fokra.
Egy nagy serpenyőt erős tűzre teszünk, beleöntünk egy evőkanál olívaolajat. Megpirítjuk benne a cukkinit, enyhén sózzuk, szűrőkanállal egy tálba szedjük. Még egy evőkanál olajon megpirítjuk az édesköményt, sózzuk, borsozzuk, azt is kiszedjük. Majd a sárgarépa és a zellerszár következik, ezeket egyszerre sütjük. Ezután újabb olajat öntünk a serpenyőbe, amin puhára dinszteljük a hagymákat. A megpuhult hagymához keverjük az orzo tésztát és a paradicsompürét. Felöntjük a levessel. Hozzákeverjük az elősütött zöldségeket, a padlizsánt, a sajtokat, ha szükséges sózzuk, borsozzuk.
Vékonyan kiolajozunk egy kb. 20x30 centis sütőedényt. Belesimítjuk a tésztás keveréket. Beborítjuk a paradicsommal, amit megszórunk frissen őrölt borssal, kevés sóval, esetleg szárított oregánóval.
35-40 percig sütjük.
Yotam Ottolenghi receptje alapján.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...