2012. december 4., kedd

Vitaminbomba


Kedvenc téli vacsorám a sütőben sült egész krumpli (amit én meghámozok és egy kicsit bevajazok mielőtt berakom a sütőbe, mert szeretem, ha ropogós a héja). Forrón, vajjal, sóval, citromos lilahagymával, teával. És kevés olajjal elkevert lilahagymás savanyúkáposztával. Nagyon nehezen tudom abbahagyni.
Ezt a savanyúkáposztás salátát variáltam meg egy kicsit, elhagyva a hagymát, behozva a sült céklát és a tökmagot mag és olaj formájában. Közben ujjongtam, hogy micsoda egészséges fúziót alkottam.
A sült krumplis vacsorához ez is remekül passzol, de sajnos a céklát nem készíthetjük együtt a krumplival, mert lassabban is sül, meg ki is kell hűlnie a salátába kerülés előtt. Nincs más megoldás, előző nap kell megsütni.

Recept:
  • 3 nagy cékla
  • 15 dkg savanyú káposzta
  • 4 evőkanál pucolt tökmag
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • 2 evőkanál tökmagolaj
  • 1 teáskanál méz
  • só, frissen őrölt bors
A céklákat megmossuk, hosszú gyökerét levágjuk. Egyenként dupla méretű alufóliára tesszük őket, megszórjuk egy csipet sóval és borssal és egy kávéskanálnyi olívaolajat öntünk rá. Lazán becsomagoljuk a fóliával, mindegyiket két réteggel. 200 fokos sütőben egy - másfél órát sütjük. A fóliában hagyjuk kihűlni.
Amikor kihűlt, lehúzzuk a héját, majd 1x1 centis hasábokra vágjuk. Salátástálba tesszük, meglocsoljuk az olívaolajjal.
A káposztát, ha túl savanyú átöblítjük, lecsöpögtetjük. Vágódeszkán kicsit megvágjuk, hogy apróbb legyen.
A tökmagot serpenyőben kevergetve 5 perc alatt megpirítjuk.
A céklához adjuk a káposztát és a pirított tökmag kétharmadát. Meglocsoljuk a tökmagolajjal és a mézzel, jól átkeverjük. A tetejére szórjuk a maradék tökmagot és tálaljuk.

2 megjegyzés:

Zizi írta...

Juj, ez nagyon finom lehet! Megkívántam a héjában sült krumplit. Ez lesz a vacsorám. Én héjastul sütöm meg, forrón félbe vágom, olívaolajjal vagy vajjal megkenem, egy kis kanál tejföl megy bele, rá egy kevés reszelt sajt, meg snidling vagy újhagyma. Mennyei eledel. De felcsigáztál ezzel a lilahagymás savanyúkáposztával. A lilahagymát csak nyersen adod hozzá?

rakottkert írta...

Nyers lilahagyma vékonyan felszeletelve, savanyúkáposzta, olajjal meglocsolva és összekeverve. Sült krumplis vacsora a legjobb!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...