2016. április 3., vasárnap

Joghurtos chia puding virágporral


Nemrég egy könyvesboltban beleolvastam egy szuperfood-os könyvbe (ilyen most van egy pár), pontosabban a mézről szóló fejezetbe. Ez engem mindig nagyon érdekel, mert gyerekkorom óta mézfüggő vagyok és ezt folyamatosan próbálom tudományosan is alátámasztani. Nem nehéz, hiszen mindig és mindenhol leírják gyógyító, immunerősítő hatását, jelentős vitamin- és ásványi anyag tartalmát. Engem mégis leginkább az a tény nyűgöz le újra és újra, hogy ezt a csodálatos anyagot növényi nedvekből hozzák létre a méhek. S ha ez nem lenne elég, virágporból színes granulátumot készítenek (ezzel táplálják a fiatal, még kifejletlen egyedeket), ami nemcsak szép, hanem gyakorlatilag egy koncentrátum, tele létfontosságú aminosavakkal, vitaminokkal, enzimekkel. A szuperfood-os könyv és persze más források, például  hozzáértő méztermelők szerint naponta 2-3 kiskanállal kéne fogyasztani belőle.
Nosza, nem is haboztam tovább, az eddig csak óvatosan, díszítésre használt virágporomat jól látható helyre tettem a konyha leghasználatosabb polcán és a szintén szuperegészséges chiamagból készült reggelit meg is szórtam vele. Ezt ajánlom mindenkinek, indítsuk a reggelt a szorgos méhekkel!

Recept:

  • 3 dl natúr (nem görög) joghurt
  • 1 púpozott evőkanál chiamag
  • 1 evőkanál méz
  • a tálaláshoz granola, pirított napraforgómag, virágpor, méz, friss gyümölcs
A joghurtot tálba öntjük, belekeverjük a chiamagot és a mézet. Lefedjük és egy éjszakát (12 órát) állni hagyjuk.
Fogyasztás előtt tálakba osztjuk, megszórjuk a granolával, a pirított maggal, egy teáskanál virágporral és még egy kevés mézzel ízesítjük. Ha van otthon, bármilyen friss idénygyümölccsel is kiegészíthető!

A granolát most így csináltam:
1 evőkanál vajat összeolvasztottam két evőkanál mézzel. Belekevertem 250 g nagyszemű zabpelyhet és két evőkanál rozspelyhet. Sütőpapírral kibélelt tepsibe terítettem , 180 fokos sütőben 20 percig sütöttem, közben többször átkevertem. Egy marék pekándiót és egy marék mandulát késsel durvára vágtam, s ütés vége felé ezt is a zabos keverékhez kevertem. Az aranybarnára sült granolát hűlni hagytam, majd hozzáadtam még egy marék aszalt áfonyát, tökmagot és napraforgómagot is. Az így elkészült keverék jól zárható dobozban, vagy üvegben eltartható, finom adalék reggeli kásákhoz.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...